Monday, March 18, 2013

Ber-Honeymoon di Terengganu

Assalamualaikum kepada membaca semua !

Tajuk ber-honeymoon , taknak kalah . Kahkahkah . Takpe takpe . Sebenarnya kami bercuti disamping itu juga kami melawat bapak saudara Nad di Hospital Terengganu . Bermulanya perjalanan kami pada 8hb Mac 2013 sehingga 12 Mac 2013. 7hb Mac tu , encik tunang dah tidur dekat rumah dah . Mak dan Abah hantar encik tunang ke rumah . Bermula lah layanan terbaik untuk si dia pada malam tu . Makan minum semua jaga . Amik alih tugas mak . Heee . Takpe , nanti dah kahwin kena macam tu. Whatever thing only for you my hubby :)

Hari Pertama :

Hari pertama ni bermula lah jam 8:30am kami bangun , dan muka blur blur duduk sebab mamai lagi kan . Hee . Relax kejap . Pukul 9am bergerak ke Restaurant TMK untuk amik kereta sewa . Kereta sewa yang comel . Ngee . Kereta kenari . Sudah settle kereta , apa lagi balik rumah terus bersiap sedia untuk berangkat . Bersiap comel comel , terus turun bawah dan berganti alih bie naik ke atas untuk mandi . Apa yang best terasa sangat comel pada hari tu sebab first time pakai skirt . Ngeeee . Sabar je lah . Sebab malu pun ada . hehe .

Pukul 11am berangkatlah kami ke Terengganu . Dalam hati sangat bergembira sebabnya berjalan jalan dengan encik Tunang dan mama . Hehehe . Seronokkk je . Heee . Tak banyak tempat kami berhenti sebab nak teruskan perjalanan . Cuma berhenti di RnR Gambang je . Dengan bantuan GPS kami ikut highway aka jalan sawit . Pegrh sakit otak aku jalan tak elok . Tapi Alhamdulillah lebih kurang jam 4.15pm kami tiba di Wakaf Tapai , Terengganu . Alhamdulillah . Rumah mak saudara ku .

Sampai je sana , terus angkat barang dan rehat . *pause* Aku ke dapur , settlekan untuk encik tunang punya makan . Seriusss terasa macam isterii . Lallaa ~ Takpe takpe . Sabar nad . Ngeee . Sambung balik ! Settle dah nasi dalam pinggang , lauk tersedia atas meja . Makan time lah cerita dia kan? Heheh . Then settle makan terus rehat semula . Tak sampai 2 jam rehat terus ke Pantai Batu Buruk . Sebabnya bie tanya mana pantai , tak nampak pun . Heheh . Kesian encik tunang nak pantai . Kita jalan lah juga . Heheh . Tapi kesian kat dia juga sebab penat kan drive sebab I tak reti drive . hehe . Maaf encik tunang !

Masa kat pantai baru perasan DSLR tiada battery . Oh Damn !! Takpe lah . Selamat I ada instax mini camera . So rakam guna tu je . What the best is , tengah sedap nak bergambar ombak besar dari belakang kami tak perasan sebab membontotkan laut , kena lah seluar aku . Oh tidakkk !! Dah rupa pee dalam seluar je . Malu gilaaa . Tapi takpe lah . Have fun . Encik tunang pun tolong lipatkan seluar aku . Maceh bie . Heee . Dan dan lalu depan seorang brader dengan dua awek ni , brader ni tegur , eh photographer kan? Pehhh , hati aku macam , terima kasih terima kasih sebab kenal saya . Tapi mampu senyum dan cakap ye bang :) Heeeee . Lensa Timur Artwork akan aku majukan . In Shaa Allah :)

Berseronok gila lah dekat Pantai Batu Buruk tu sebab memula sampai kan . Lepas tu lebih kurang jam 7:30pm kami pun nak pulang ke Rumah Makteh dekat Wakaf Tapai . hee . Sampai kat rumah pukul 8pm . Rehat kejap dan diarahkan oleh bakal suamiku pergi mandi sekaranggg !! Heee . Pergi lah jugak mandi kan . Hati suami kita kena jaga . Ma ajar . heeheh . Settle mandi terus masuk dapur sebab nak sediakan makan untuk bie . Dah settle semua , terus duduk dekat kerusi panjang dengan bie dan umi . Macam diraja aku rasa . Bhaha ! Dalam jam 10pm datang lah sepupuku yang dari bentong jugak . Okay taknak cerita banyak .

Cerita dia memang aku penat lah hari pertama sampai terus main pantai semua kan . Mengantuk tu jangan cakap lah . Mata dah rasa apa dah . Hehehe . Tapi di sebabkan encik tunang ada , aku tahan dan biarkan dia tidur dulu . Lepas tu , dia tidur dekat bawah dan aku atas kusyen . Dah encik tunang dekat bawah dan aku kat sofa , tak banyak pandang terus tidur . hee . Tak larat sangat dah rasa nyaa . Tapi sempat usha encik tunang baring kat bawah . hee . Okay , then tidur lah !

Hari Kedua :

Bangun dalam jam 9:30 pagi . Entah siapa bangun dulu aku tak pasti . Hahah . Bangun bangun terus gosok gigi dan cuci muka . Settle dah , terus duk depan teman bie . Jam 10 am kami makan berdua . Dapat nasi dagang pepagi sebab bie pun suka . Maka makan lah , Heehhe . Bersiap siap untuk ke hospital melawat bapa saudaraku sakit .Tiba di hospital , Ya Allah , terkejut aku tengok hospital macam tu . Takut aku nak masuk . Hospital Terengganu tu adalah tempat kerja ibu ku . Bapak saudara aku patah tulang . Then kami melawat . Lepas melawat kami ke Mydin dengan mama dan sepupu ku Umi . Hee . Mencari barang apa semua . Terus pulang ke rumah . Then balik rumah kami terus ke Pantai Kelulut , Marang . Dekat sini bie suruh buat vedio . Hee . Buat lah . Dan ada juga gambar gambar kami yang sweet lagi comel . Hehehhe . Time ni mugkin mood my hubby agak berubah sebab ada songeh . Lalala ~ Tak perlu cerita tapi memang best bersama hubby kat sini . Takleh sentuh air sebab air agak mengganas eh ombak lah . Heheh .

Pukul 7:30pm something kami nak pulang kerumah . Dannnn , kami pun mencari jugak kedai untuk beli barang . Time ni takde cerita menarik sangat sebab cerita dia kami memang penatt !! Hahaha . Okay , balik rumah tersedia lah satay . Apa lagi makan lah cite dia . Aku pulak buat speggati . Heheh . Untuk makan family je . Takde pape sangat pun di bincangkan sewaktu ni . Tapi duduk ramai ramai satu family best jugak . Hehehe . Kesian dekat bie sebab sarat sangat makan . Hehehe. Lepas tu macam biasa rutin malam duduk di kerusi panjang . Tapi kali ni berdua je sebab sepupuku study untuk exam .

Time ni aku mengantuk , bie paksa paksa suh tidur tapi aku , takpelah . Nak teman bie . Bie nak tengok cite benda tah . Aku pun tak tahu . Aku layan je . Heheh . Dalam pukul 1am makteh bangun ajak pergi hospital . minta tolong hantar ke sana . Minta tolong Faizal hantar . Aku temankan . *cerita time ni sangat sedih dan akan aku ingat sampai bila-bila* Sayang janji dengan bie akan jadi yang terbaik untuk bie . Janji . Bie sakit sarat pun sayang jaga . Janji :') Lepas dah hantar makteh , kami pun menyeleweng ke McD - Drive Thru je . Hehe .

Jam 2am kami pun makan McD . Hee . Kesian sebab dua dua lapar rupanya . Bie berlagak tak lapar . Sedangkan aku cukup kenal lah laki aku ni sebab biasa makan tengah malam . Hee . Dah makan . Sambung main sms Viber dengan Kak Emi . Betapa awesomenya sampai pukul 5 pagi . Ngeh ngeh . Apa lagi , tidur lah kami berdua pukul 5 tu sebab esok nak berjalan lagi katanya . Hehehe . Sebelum dia pergi ke sofa untuk tidur dia kiss dahi dan pipi . Tu pun mata tetap tak tutup . Aku baring kat atas dan dia kat sofa tepi menghadap aku . Suka tengok dia . Mata pandang dia tapi hati berkata kata . Semoga Allah murahkan rezeki kami . Aamiin :)

Hari Ketiga :

Apa yang kami buat pada hari Ahad ni? Bangun awal pagi . Eh ? Awal ke? Awal lah jugak kan sebab ada orang kejutkan . Hee . Cuma bie tahu apa berlaku . Aku kejutlah bie . Kesian dia penat sangat . Heheh . Memang takde program sangat pagi ni . Macam biasa , sediakan makan minum untuk bakal suami . I wish dia puas hati . Heheh . Settle . Duk depan . Dapat calling dari kak emi ajak jumpa . Bersiap terus lah . Kami terus ke Pantai Batu Buruk . Heheh . Seronok je . Dan dan sampai parking depan A&W tiba satu satria melulu ke aku . Kikiki . Yeah ! My cousin and his wife .

Paling best , Rayyan nampak bie terus berlari peluk . Phewww , Jelesssss ! Rayyan tak pernah nak ngam dengan aku . Heheh . Aku terus amik si yayad omey . Hehhe . Sebabnya kak emi dan abang as nak pergi tengok pakteh dekat hospital dan budak budak takleh masuk dan takut anak mereka kena virus . Hehe. Apa lagi . Kami dah jadi macam ada anak bawak si rayyan dan fayyadh . Hehhe . Tapi seronok . Rasa macam ada keluarga sendiri . Hehh . BIe pun layan dorang baik . Bie sayang dorang . Bie kata . Heheh . Suka tengok bie macam ayah orang sebab nampak caring dengan bebudak .

Lepas dah jaga tu . Kak Emi dan Abang As datang kat kami dan kami pun lepak kat A&W . Seronok . Macam macam berborak . Macam satu family . Heheh . Dah settle makan , abang as tunjuk jalan ke Pulau Pandak . Sumpah best gilaa ! Serius best . Hehhe . lepas tu kami pun pulang ke rumah nak amik ma dan umi . Sebab nak bawak mereka jenjalan jugak . Hehhe .

Opsss !! Jalan jauh lah pulak selamat bie tak bebel . Aku nak kata lorong tu tapi aku takot salah maka aku diam je . Hehhe . Takpe lah . Janji sampai kan . Hehhee . Kat situ rakam vedio dan tangkap gambar . Banyak jugak lah . Waaa . Siyes kat situ kami mmg happy sangat sangat tau . Heheh .

Lepas dah main pantai semua , kami pergi ke Mydin . Macam macam kami carii . Untuk masak kan . Lepas tu jumpa album comel sangat . Terus beli nak letak gambar bie dan saya . Hehehh . Bie pun setuju sebab bie kata comel je tau . hehehe . Suka sangat . Beli lah . Then dah settle kami pun balik rumah . Macam biasa kami menepek bersama . Memang lekat . Hehhe . Duduk kerusi panjang smbil nonton tv . Hari ni kami tidur awal sikit . Pukul 2 dah tidur . Bie tidur bawah menghadap aku . Serius dia suka buat aku cair . Iloveyou biee ! Sebelum dia baring ke bawah tu mesti dia cium dahi . Masa ni memang memakai jaket dia . Hehe . Bie ada depan mata pun tetap rindu . Aih . Ngadee ! Bukan lah . Tak biasa tidur macam tu . Hehehe .

Hari Keempat :

Apa yang berlaku pada hari ke Empat eh . Rehat !!! Hari ni best sangat tau sebabnya bie bagi bawak kereta . Heheh . Maceh bie . Tapi kawasan rumah makteh je lah . Heheheh . Selamat ruang tu besar . Boleh lah bawak walaupun tak lancar . Hehhe . Bie masuk kereta terus tak reti . Manja sangat kaki ni . Hehehe . Awal pagi pukul 9 am tu bie dah bangun untuk tukar tayar kereta pakteh . Then kami bawak lah tayar yang takde pam tu pergi kedai . Check semua . Settle . Balik rumah tukar balik tayar tu . Hehehe . Masa bie duk sibuk tu lah I pergi main kereta . Hehhe . Lepas tu , kemas kereta yang penuh dengan pasir pantai . Apa lagi memang buat sama sama lah . Hehehe .

Sementara tunggu umi tu kami buat kerja. Then umi balik kami pun bersiap nak pergi ke Pasar Payang beli barang . Banyak gila tangkap gambar dekat situ . Kami beli penyu . Hehehe . Memborong lah cerita dia . Seronok jugak . Lepas dah shopping tu pergi lah ke Hospital . Melawat pakteh sebelum pulang balik ke Bentong . Masa ni makteh balik sekali dengan kami . Then , pergi ke giant . Betapa awesome nya dekat giant tu . Macam bapak kami punya giant dan macam explorace cari barang . Hehe. Serius masa ni dah penat dah . Rasa macam nak kena dukung je . Lepas dah pergi Giant tu kami berdua pergi ke depan macam uptown . Bie nak beli Rayban . Aku pulak dapat pulak baju tidur . Hehehe . Brader jual tu ingat aku single kot . Haha . Sedangkan laki aku ada tu cuma tak pegang tangan . Heheh . Brader tu sanggup kurangkan RM10 . Apa lagi aku pegang lah dia nak jual baju RM20 . Terus beli . Hehhe

Then balik rumah . Makan . Settle semua terus buat Pavlova . hahah . Time ni best . Whipping Cream tak jadi . Sanggup keluar pukul 1pagi cari .Hahha . Yang budak exam pun sanggup ikut . Best lah juga malam tu sebab semua gelak gelak . Bie nyanyi . Hehhe . happy je . Sumpah rindu sangat time tu . Mencari semua kedai sampai 7-E . Hahha . memang takde lah cite dia kan . Apa lagi . Balik lah . Hehehe . Balik tu Sepupu aku terus masuk tidur . Aku dan Faizal kemas dapur .

Malam ni pukul5 pagi aku dah turun baring dekat tengah tengah . Atas kepala bie dan ma . Bie kata tengok dah takde aku kat sofa . Heheh . Rupanyaa tunang dia kat atas kepala dia . Heheh .

Hari Kelima :

Hari ni kami nak pulang ke tanah air . Hahaha . Macam oversea lah konon kann !! Okay , awal pagi pukul 7 dah kena bangun nak beli nasi dagang . Phewww . Sumpah sejuk gila dan mengantuk tapi gagahkan diri jugak lah . Makteh beli sampai 7 bungkus . Gilaaa ! Hahaha . Balik rumah terus duduk jap dan makan pagi . Seperti biasa aku yang hidangkan untuk bie :)

Time ni mama amik satu , aku amik satu , bie satu dan makteh satu . Tinggal tiga kan ? Makteh punya dia bagi aku separuh . Itu bermakna aku makan 1 bungkus separuh . Okay . Dah settle . Bie tambah sebungkus lagi dan aku pun sebungkus lagi . Cerita dia sendattttt !!! Bie pun se'eh . Hahaha . Time ni aku nampak cili nak amik tapi bie da sound PEDASSS !! Tak nampak bie banyak minum air ni? Alohh . Baik lah :) He love me . sebab tu tak bagi . Heheh .

Selepas makan tu kami terus ke bandar mencari Whipping Cream . Then pergi ke Giant . Terus bayar dan balik . Sampai rumah tu terus letak atas pavlova . Tak berapa nak menjadi tapi bie kata sedap . heheh . Umi pun kata sedap . Okay la tu dorang puas hati . Hehehhe . Kenangan gila buat benda ni . Then pas settle terus mandi nak balik ke Bentong .

Masa perjalanan ni boleh pulak jumpa satu pantai ni . Ya Allah , cantik nyaaa ! Air dia jernih . Best sangat . Heheh . Apa lagi singgah lah cite dia . Nasib je tu . Heheh . Dah singgah tu . tangkap gambar dan balik . Harap nanti dapat pergi lagi dengan bie . Leh lepak lama sikit kan? Hehehe . Then teruskan perjalanan dan singgah di pantai apa eh . Lupa dah . Hahaha . Snap gambar then terus pulang ke rumah .

Singgah beli keropok lekor tu jadi kewajipan . Sumpah kopok kat situ sedakkk! Hehehe . Bie suap kopok depan ma sebab aku rasa tangan aku kotor sangat g kedai sebelah tu -_- Heheh . Then leh lah bergaduh nak bayar . Takpe lah . Jenis aku memang akan mengalah . Bie tak minta maaf pun sebab garang dengan sayanggg !!! :( Heheh . Dah selamat tiba dirumah pada jam 6.45pm . Kami bertolak jam1 kalau tak silap . Hehehe . THE END .

** To be continue about love story and picture. I love our memories together with you hubby ! 8hb-12hb Mac 2013 :)