Monday, December 23, 2013

Kalau aku pergi..

Salam..

Hm. Tak tahu lah, terasa dah berhari hari nak taip, sedangkan dalam diary dah banyak aku nyatakan.

------

Selagi aku bernafas,
sedaya upaya aku akan usaha yang terbaik untuk ma dan dia.
Orang kata ala mesti senang je.
NO!

Its not easy like a words.

Hati, banyak dia merancang.
Aku hanya mampu merancang apa yang aku mahu, apa yang aku ingin.
Biarlah orang tak tahu tapi aku tahu.
Biarlah--

Untuk ma-
Aku nak berjaya, aku nak cari rumah, cari harta aku.
Aku tengah usaha demi ma dan dia.
Ma sentiasa kata dapat the best.
Mom, on my way to be the best for you and love.

Untuk bie-
Aku ingin hidup bersama sampai nafas yang terakhir.
Aku bukan yang terbaik tapi aku sentiasa usaha untuk menjadi yang terbaik.
There are nothing special in my life but you make my life complete and special.

---

Aku tak mampu nak hidup tanpa dia.
Mungkin orang kata aku bodoh
tapi
Mereka tidak pernah tahu
bagaimana cara dirimu hadir dalam hidupku.

Waktu itu aku hilang arah,
seperti semua tinggalkan aku didalam lubang dalam,

Kau hadir waktu itu beri aku cahaya.
Aku nampak kebahagiaan ada dengan kamu.

Setiap masa aku perlukan kamu,
Ye, aku manja,
Tapi
Manja aku dengan dirinya,
Sebab aku tahu

Dunia aku akan datang,
Aku kena setia,
Aku kena hormat,
Aku ada tanggungjawab aku.
Aku nak jadi isteri.

Aku nak hadir dalam hidup seseorang yang betul betul membuat dia rasa bahagia.
Aku nak dia sedar kehadiran aku.
Aku nak dia bahagia.

---

Kalau aku tiada,
aku nak dia tahu,
aku usaha untuk bahagiakan dia.

Seluruh jiwa aku,
aku sayang dia.
Lebih.

Sayang aku pada dia tiada siapa yang tahu.
Hanya hati.

---

Selamanya aku cintakan dia Faizal bin Mamat.
Selagi nafas ini masih hembus,
aku usaha untuk menjadi sempurna buat kamu.
Aku tidak mahu jadi persinggahan tetapi adalah
kekal dihatimu.

Janji aku adalah untuk mencapai segala apa yang diinginkan oleh kamu.
Itu janji aku pada aku.

---
Sincerely,
Izzati Nadzirah Jasmi
Iloveyou

No comments:

Post a Comment