Saturday, June 1, 2013

Pengorbanan

01 June 2013

Yey ! Welcome June :)

Assalamualaikum.

Hari ni cerita mungkin agak panjang tapi dipendekkan ceritanya . Heheh . *stop

Minggu lepas, 26hb Mei , nad pulang dari Kem PLKN Indera Pahlawan Maran, sebab kononnya nak sambung form6 . Sebenarnya memang buah hati yang suruh keluar dari PLKN sebab nak uruskan study. Bantainya UPU, Poli semua tak dapat . Hahah . Cerita memang seronok sangat lah hati ni . Kononnya. Hahaha. Then , my sweetheart and mom pick up me kat PLKN untuk bawak ke rumah . Hehe. Thanks my dear sebab tolong amik sayang di kem :')

After that , malam pada pukul 8 pm tiba di rumah . Tiba dirumah , memang penat sangat semua orang . Badan lemau je . Pukul 8.30pm tu aku bukak PC ni, then nak recheck balik lah UPU , UiTM apa semua . Time ni bie ada dirumah lagi. Aku check UiTM bahagia Pra Dip tu memang tak dapat lansung . Then Kak Long msg ke Faizal suruh check nama dekat website UiTM . Haa , Time ni dah bertengkar sikit sebab nad kata , takde lah , orang baru pas tengok . Upsss . Bie kata check balik . mana tahu dapat kan . Then bie check . OMGGGG !!! I got . Masa ni..

Riak wajah bie dan ma sangat gembira . Bie dari mengantok jadi segar . Ya Allah, aku tak dapat nak ceritakan macam mana muka gembira bie dan ma waktu ni . Aku dah berbelah bahagi nak pergi ke tak sebabnya macam mimpi sangat sangat . Sumpah gembira time ni ! Sebab bukan senang nak masuk gov university . Memang aku boleh ke swasta tapi problem dia  nanti sijil tak laku dan bie sangat tidak bersetuju kalau ke swasta . Bie bila aku cakpa pasal swasta dia pun macam tak minat . Ngee . Rasanya lah sebab perasan muka dia .

Hehe . Takpe lah . Alhamdulillah aku dapat Pra Diploma dekat UiTM Jengka , Pahang sebab bie suka sangat sangat . Tiada apa yang lebih membahagiakan aku melainkan melihat orang yang kita cinta senang hati kerana kita . Alhamdulillah . Sayang janji akan berjaya dalam bidang yang sayang ceburi . Segala janji sayang , pasti sayang tunaikan . Haa . Time ni 26 Mei kan? Masa lapor diri dekat UiTM nanti adalah 2 Jun 2013 . Haha . Memang seminggu cerita dia aku busy . Masa 26 Mei ni , bie terus kata apa pun bie akan cuti untuk hantar sayang ke UiTM .

Hati siapa tak tersentuh kalau kata kata macam ni? Masa ni, hanya Allah je tahu isi hati aku . Bie, sayang tahu bie nak sangat sayang masuk UiTM dan sekarang apa bie mahukan sayang dah capaikan dan kini sayang perlu belajar bersungguh sebab bie mahu sayang berjaya . Bie, thanks a lot bie . Bie korbankan kerja bie demi sayang . Sayang hargai sangat sangat . Sayang janji akan belajar bersungguh sungguh dan tidak akan mencari orang lain . Sayang janji .

Hari demi hari sudah berlalu . busy mencari barang apa semua dan akhirnya, malam ini malam terakhir aku tidur dirumah sebelum aku memegang title student UiTM . Hee . Dalam hati ni, berdebar , takot gembira semua ada . Hehe . Semoga semuanya berjalan dengan lancar. Aamiin .

***** Tiada apa yang membahagiakan aku melainkan melihat orang yang aku sayang dan cintai bahagia dengan keputusanku dan kelakuanku . Ma, Bie , Nad janji akan belajar bersungguh sungguh sampai berjaya . Nad akan lakukan yang terbaik demi ma dan bie . Nad janji . DOakan nad berjaya . Ma, zira akan balas jasa budi ma . Bie, sayang akan lakukan terbaik demi masa depan kita .

Sayang adalah harapan ma dan bie dan sayang takkan hancurkan harapan ma dan bie . Bie, bie penguat sayang , dengan ada bie di sisi sayang, sayang mampu berdiri seperti sekarang . Terima kasih bie . Bie, tunggu sayang ye . Kita ingat janji kita . Bie, sayang cintakan bie . Sayang perlukan bie dalam hari hari sayang . Bie , berada di sisi sayang selamanya ye . Bie segalanya buat sayang . I do love you forever .

Dalam hati ini cuma ada seorang arjuna yang bernama Faizal bin Mamat . Cinta saya untuk dia selamanya . Terima kasih bie sebab sanggup korbankan masa bie demi sayang untuk sambung belajar . Bie segalanya . I do love you .  *kucup dahi bie

No comments:

Post a Comment